28 de març del 2015

Les capses musicals

La música ha format part de la nostra història des dels inicis, és una eina més de comunicació i des de ben petits, forma part de la nostra vida: cançons de bressol, cançons de joc, cançons populars...

Avui us vull presentar una activitat que moltes i molts de vosaltres segur que ja coneixeu: Les capses musicals. Consisteix en una capsa gran que conté altres capses de mides, colors i textures diferents i cada una conté un objecte a l'interior.  És una activitat que normalment es realitza a les escoles bressol amb diversos objectius i capacitats:
  • Aprendre a descobrir
  • Escoltar i aprendre diferents cançons
  • Gaudir amb la música
  • Millorar les habilitats comunicatives
  • i un llarg etcètera
El que normalment es fa l'escola és seure els infants en rotllana i cada infant va obrint una capseta diferent. Entre tots han de descobrir quina cançó representa aquell objecte i cantar-la. És una manera de donar a conèixer noves cançons o recordar-ne d'altres.

En el meu cas, vaig preparar aquesta activitat per jugar amb la meva neboda, la C. Així que un dia li vaig presentar la capsa. Però quina va ser la meva sorpresa quan ella es va inventar el seu joc.
Va començar a obrir cada una de les capsetes, no li importava saber quina cançó era, sinó descobrir què hi havia al seu interior. 
En aquest cas, cal deixar que l'infant continuï amb la seva creativitat? Clar que sí!!! I jo la vaig reforçar!
La C triava la capseta que més li cridava l'atenció i les anàvem obrint fent cara de sorpresa, d'alegria i d'emoció (unes altres habilitats que també es poden treballar). Així fins que la C va considerar oportú i va començar a cantar les cançons que representaven cada un dels dibuixos que hi havia dins les capsetes.

Aquí teniu el material que he utilitzat per fer-les per si us animeu! A veure quantes variacions de l'activitat apareixen!

  • Capsa de sabates
  • Paper d'embalar de colors
  • Cola de barra
  • Pistola de silicona
  • Feltre
  • Capsetes petites
  • Fil de pescar
  • Plastificadora i paper per plastificar



4 comentaris:

  1. Una bona mostra de com un mateix material pot portar-nos a activitats diferents. I no sempre és l'adult qui té la millor idea ;)
    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Moltes vegades ells/es tenen més imaginació i creativitat que els adults!!

      Elimina
  2. Fa uns dies vaig veure la teva entrada i em va agradar molt, avui tot just, documentant-me sobre métodes de lecto-escriptura i mirant d'aprofundir en la percepció sincrética i les paraules generadores m'han vingut al cap les teves capsetes musicals, crec que podrien tenir un gran valor en la presentació de paraules generadores per als més petits!! ;) Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una molt bona idea! Gràcies per comentar-ho.
      Una abraçada!

      Elimina